מידע לארגונים


מעוניינים לקלוט
/ לשלוח מתנדבים ישראלים לגרמניה? אתם ארגון בגרמניה, המעוניין לשלב בפעילותו מתנדב/ת ישראלי/ת לשנה?

אנו נשמח לסייע לכם במציאת והבניית השותפויות הנדרשות להפעלת פרויקט התנדבות, במסגרת תוכנית קוֹם-מתנדב!

בנובמבר, מידי שנה, אנו מארגנים סמינר Matching , אשר מביא יחד ארגונים ישראלים וגרמנים, המעוניינים ליצור שותפויות חדשות, לצורך שליחה וקליטת מתנדבים ישראלים בגרמניה.

אנו תמיד שמחים לעזור למקומות השמה למצוא ארגונים, אשר יכולים לשמש עבורם, ארגון קולט למתנדבים הישראלים.
לתשומת לבכם: החל מספטמבר 2011, הצטרפה קום-מתנדב למערך ההתנדבות הפדראלי החדש בגרמניה (Bundesfreiwilligendienst) . מקומות השמה בגרמניה, אשר מעוניינים לקלוט מתנדב ישראלי במסגרת התוכנית, נדרשים לקבל אישור על הכרתם, דרך משרד לענייני משפחה ואזרחים.

בשאלות, אנא פנו אלינו - נשמח לייעץ לכם!


מידע ראשוני ומסמכים לתוכנית - לארגונים בלבד

להשתתפות בתוכנית ההתנדבות הישראלית-גרמנית, קום-מתנדב ולצורך קבלת המימון לשליחת וקליטת מתנדב/ים במסגרתה, על הארגונים להגיש ביחד את טופס הבקשה באנגלית. על כל שותפות בין ארגון שולח ישראלי לארגון קולט גרמני, למלא ביחד מסמך ולהעבירו חתום למשרדי התוכנית בישראל ובגרמניה. בקשות יתקבלו עד המועד ה-31 לינואר, מידי שנה.

על מנת להקל על ההליך המנהלתי, לאחר השלמת המסמך המשותף, ניתן לשלוח את חתימות הארגונים הישראלים והגרמנים בנפרד – כל ארגון למשרד קום-מתנדב במדינתו הוא.

כאן ניתן למצוא את טופס הבקשה לארגונים באנגלית , כמו גם דף המידע בעברית עם פרטים נוספים.


הסכמים וחוזים במסגרת התוכנית קוֹם
-מתנדב:
היות ומקומות ההשמה של קום-מתנדב הן לרוב חלק ממערך ההתנדבות הפדראלי החדש בגרמניה (Bundesfreiwilligendienst), ההסכם בין המשרד לענייני משפחה ואזרחים, מקום ההשמה והמתנדב, הינו חלק בלתי נפרד מההסכמים של קוֹם-מתנדב.

יחד עם זאת, על מנת לספק את מלוא המסגרת הייחודית של קוֹם-מתנדב, חותמים הצדדים השותפים על הסכם משלים, המסדיר את תנאי המתאר של התוכנית, כמו גם החובות והזכויות של כל צד. על מסמך זה חתומים ארבעת הצדדים: הארגון השולח, הארגון הקולט, מקום ההשמה והמתנדב/ת.
קוֹם-מתנדב, מעמידה לרשות השותפים את החוזים בגרסת עברית וגרמנית. הארגונים רשאים לערוך במסמכים התאמות לפי צרכיהם, וזאת כל עוד תנאי המתאר של התוכנית, נשארים בעודם.

בכדי להתרשם ממסגרת התנאים של הסכם זה, מומלץ לעיין בדף המידע, המסכם את תנאי המתאר של החוזה.


טופס לדו
"ח סיכום (לארגונים קולטים גרמנים בלבד)
לאחר סיום שנת ההתנדבות, מחויב הארגון הקולט, להעביר לקוֹם-מתנדב, תוך חודשיים ולכל המאוחר עד ל-31 לאוקטובר מידי שנה, את הקבלות, סיכום תקציב המימון, בצירוף דו"ח סיכום.

טופס לדו"ח הסיכום בגרמנית ניתן למצוא כאן