Meeting for Matching ניתנה הערכה של כ-30 מתנדבים ישראליים שיקחו חלק בתוכנית בשנת ההתנדבות 2015/2016

בתאריכים ה-11 עד ה-13 לנובמבר נפגשו בברלין השותפים לתוכנית ההתנדבות "קום מתנדב", לצעירים ישראלים בגרמניה, לפגישת עבודה. כ-25 משתתפים, נציגי ארגונים ישראלים שולחים וארגונים גרמנים מקבלים לקחו חלק בסמינר, זאת על מנת לתאם מקומות השמה לצעירים ישראלים המעוניינים לבצע שנת התנדבות בנושאים ובפרויקטים שונים במערך האזרחי בגרמניה. התקווה לשנת ההתנדבות 2015/2016 היא לשלב כ-30 ישראלים צעירים בפרויקטים השונים בגרמניה.

 

Meeting for Matching 2015/2016

במפגש השנתי דנו נציגי הארגונים השונים בעשייה בפועל של התוכנית, כמו לדוגמא שאלות בנוגע ליישום, תהליך המיון ומציאת המשתתפים בארץ, ועד לשאלות הנוגעות לליווי המתנדבים בשנת ההתנדבות שלהם בגרמניה בנושאים כמו ארגון סמינרים משותפים, והגדרת תוכנם החינוכי. נקודת השיא בסמינר היתה המפגש עם המתנדבים הישראלים הנמצאים כרגע בגרמניה, שתוך חודשיים במקום ההשמה שלהם חוו חוויות חדשות ומיוחדות: "חשבתי שהשנה הזאת תיתן לי פרספקטיבה ומפגש אינטימי יותר עם החברה, התרבות והשפה הגרמנית, שאל שלושתם אני מרגיש חיבור מסוים, וזה בדיוק מה שאני מקבל פה עד כה." (מתנדב בתוכנית קום-מתנדב, 2014).

 

 

 

Meeting for Matching 2015/2016

מספר רב של ארגונים ושותפים משתתפים בתוכנית קום-מתנדב, כמו שירותי התנדבות בינלאומיים בגרמניה ובישראל. השותפים המתאמים בצד הישראלי הם "האגודה להתנדבות", ובצד הגרמני הארגון "קון-אקט". התוכנית מתאפשרת ונתמכת דרך המחויבות של המשרד הגרמני לענייני משפחות, גמלאים, נשים ונוער, תוכניות שירותי התנדבות בינלאומיים שונים, קרן פרידריך אברט בישראל ודרך הרשות לחילופי נוער בישראל.