ערב חשיפה ראשון לתכנית ההתנדבות הישראלית-גרמנית


כ-120 אורחים, ביניהם בכירים ממשרד החוץ הישראלי, מהשגרירות הגרמנית, נציגי קרנות גרמניות והמשלחת של אגודת גרמניה-ישראל (DIG), נענו להזמנה והגיעו אל בית ציוני אמריקה בתל אביב, על מנת להקשיב להרצאות, להתרשם מרבדיה השונים של התכנית הישראלית-גרמנית ולהשתתף בשיחות על המשך עיצוב הדיאלוג וקשרי הצעירים בין שתי המדינות.
הסופר הישראלי, אשכול נבו, הציג את המגמות בשינוי השיח והעניין הגובר של ישראלים צעירים בגרמניה, באמצעות סיפור על ארבעת הדורות של משפחתו. דבריו הסתיימו בברלין – שאינה רק זירת ההתרחשות של ספרו החדש "אלט-נוילנד", אלא גם אבן שואבת עבור ישראלים צעירים רבים המגיעים כעת לגרמניה כדי לחיות, ללמוד ולעבוד בה.
נוסף על כך התקיים רב-שיח, בהנחיית עומר בנציוני, ובהשתתפות נציגים מארגונים שולחים וקולטים, ומתנדבים הנמצאים במהלך שירותם ובוגרים של "קום-מתנדב", שסיפרו מחוויותיהם בגרמניה:
כיצד שינתה שנת ההתנדבות את השקפתם על גרמניה? איזה ניסיון צברו הצעירים במהלך שהותם? ומהן נקודות המבט החדשות שעמן חזרו אל ארצם?
אלה אחדות מן השאלות הרבות שנשאלו לאחר הדיון. גרישה אלרוי-ארלוזר, נשיא אגודת הידידות גרמניה-ישראל ומומחה ותיק בקשרי גרמניה-ישראל, התייחס בדבריו לדינאמיקת היחסים ועל החשיבות של הקשרים בין צעירים גרמנים וישראלים.